10 клас
Українська мова (Рівень стандарту)
Загальна кількість годин - 35
Кількість годин на тиждень - 1
Мова 2/2
Аудіювання 1/-
Говоріння:
- діалог 1*/-
- переказ 1*/-
- твір -/1*
Читання:
- мовчки -/1
- вголос -/1*
Письмо:
РЗМ - 19
№ з/п
|
Тема
|
К-ть годин
|
Дата
|
Примітки
|
Вступ
|
1
|
Функції мови та мовлення: комунікативна, когнітивна, кумулятивна, естетична, експресивна. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості.
|
|
|
|
Культура мовлення і спілкування
|
2
|
РЗМ №1. Поняття культури мовлення і спілкування. Спілкування як обмін інформацією. Професійне спілкування. Особливості усного й писемного спілкування. Діалог, монолог, полілог у професійному спілкуванні.
|
|
|
|
3
|
РЗМ №2. Контактне й дискантне спілкування. Вербальні і невербальні засоби спілкування. Мовленнєва діяльність. Рецептивні і продуктивні види мовленнєвої діяльності. Сприйняття, розуміння, відтворення, створення інформації.
|
|
|
|
4
|
РЗМ №3. Вимоги до культури мовлення: змістовність, логічна послідовність, багатство мовних засобів, виразність, точність, доречність, правильність. Особливості національного мовленнєвого етикету. Етичні норми мовленнєвої культури. Етика професійного спілкування.
|
|
|
|
5
|
РЗМ №4. Складання й розігрування діалогів до запропонованих ситуацій у дискантному й контактному спілкуванні. Моделювання телефонної розмови.
|
|
|
|
6
|
ТКР №1. «Культура мовлення і спілкування» (тестові завдання). Диктант.
|
|
|
|
7
|
РЗМ №5. Ділові папери. Доручення. Офіційний лист. Вітальний адрес.
|
|
|
|
Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей
з орфоепії, фонетики, лексикології, фразеології, будови слова,
словотвору, морфології, стилістики (частина І)
|
8
|
Рівні мовної системи. Функціонування в тексті основних одиниць мови: звуків мовлення, значущих частин слова, слів, словосполучень, речень. Дотримання норм літературної мови. Основні норми української літературної вимови. Стилістичні засоби фонетики.
|
|
|
|
9
|
Складні випадки правопису ненаголошених голосних, уживання м’якого знака, апострофа.
|
|
|
|
10
|
РЗМ №6. Аудіювання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення. Слухання й розуміння текстів професійної тематики. Визначення ключових слів, виділення термінів у текстах професійної тематики.
|
|
|
|
11
|
РЗМ №7. Складання плану почутого, тез, конспекту. Тематичні виписки, цитати. Цільове аудіювання з визначеним завданням. Прослуховування аудіотекстів з метою підготовки власного виступу.
|
|
|
|
12
|
РЗМ №8. Розгорнуте повідомлення в науковому, публіцистичному стилях за попередньо складеним планом, тезами, конспектом (усно).
|
|
|
|
13
|
РЗМ №9. Контрольний письмовий переказ прослуханого монологічного висловлювання.
|
|
|
|
14
|
ТКР №2. «Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей з орфоепії, фонетики, лексикології, фразеології, будови слова, словотвору, морфології, стилістики (частина І)» (тестові завдання). Контроль аудіювання.
|
|
|
|
15
|
РЗМ №10. Переклад текстів різних типів, стилів, жанрів.
|
|
|
|
16
|
РЗМ №11. Синхронний переклад текстів на професійну тематику, сприйманих слухом.
|
|
|
|
17
|
РЗМ №12. Виступ під час бесіди, дискусії, полеміки за складеним планом.
|
|
|
|
Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей
з орфоепії, фонетики, лексикології, фразеології, будови слова,
словотвору, морфології, стилістики (частина ІІ)
|
18
|
Морфологічна будова слова. Стилістичні особливості значущих частин слова.
|
|
|
|
19
|
Основні орфограми в коренях, префіксах, суфіксах.
|
|
|
|
20
|
РЗМ № 13. Читання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення з використанням способів поглибленого, ознайомлювального, швидкого читання, читання-сканування.
|
|
|
|
21
|
РЗМ №14. Виділення ключових фраз і слів у прочитаному. Визначення пізнавальної цінності прочитаного. Аналіз використаних автором мовних засобів. Усний переказ прочитаного тексту на професійну тему.
|
|
|
|
22
|
РЗМ №15. Контрольний письмовий переказ тексту на професійну тему із творчим завданням.
|
|
|
|
23
|
Творення слів. Стилістичні засоби словотвору. Абревіатури в науковому стилі.
|
|
|
|
24
|
Лексикологія. Зміни в лексичній системі української мови. Професійна лексика. Терміни. Власне українська лексика. Синонімічне багатство мови. Складні випадки слововживання.
|
|
|
|
25
|
ТКР №3. «Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей з орфоепії, фонетики, лексикології, фразеології, будови слова, словотвору, морфології, стилістики (частина ІІ)» (тестові завдання). Контроль читання мовчки
|
|
|
|
Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей
з орфоепії, фонетики, лексикології, фразеології, будови слова,
словотвору, морфології, стилістики (частина ІІІ)
|
26
|
Роль фразеологізмів у професійному мовленні. Стилістичні засоби лексикології та фразеології.
|
|
|
|
27
|
Словники й довідкова література. Електронні словники. Роль Інтернету в мовній і мовленнєвій освіті.
|
|
|
|
28
|
Система частин мови. Рід відмінюваних і невідмінюваних іменників, їх стилістичні особливості. Особливості вживання назв за професією, посадою, званням тощо. Стилістичні засоби морфології. Варіанти відмінкових форм. Кличний відмінок іменника.
|
|
|
|
29
|
РЗМ №16. Редагування тексту.
|
|
|
|
30
|
РМ № 17. Бібліографія. Реферат. Анотація.
|
|
|
|
Орфографічно-пунктуаційний практикум
|
31
|
Удосконалення правописної грамотності: правильне використання відомих орфограм і пунктограм у писемному мовленні під час відтворення і створення висловлювань.
|
|
|
|
32
|
Складні випадки правопису різних частин мови. Написання імен по батькові, прізвищ.
|
|
|
|
33
|
ТКР №4. «Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей з орфоепії, фонетики, лексикології, фразеології, будови слова, словотвору, морфології, стилістики (частина ІІІ). Орфографічно-пунктуаційний практикум» (тестові завдання). Диктант
|
|
|
|
34
|
РЗМ №18. Контрольний письмовий твір (нарис про людину – видатного представника певної професії)
|
|
|
|
Повторення в кінці року
|
|
|
|
|
|
Українська мова. 11 клас
(рівень стандарту)
№ з/п
|
Зміст програмового матеріалу
|
Дата
|
1
Діалог
|
ВСТУП (1г.) Українська мова у світі. Українська діаспора
|
|
|
ПОГЛИБЛЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З СИНТАКСИСУ, ПУНКТУАЦІЇ, ЛІНГВІСТИКИ ТЕКСТУ І СТИЛІСТИКИ. КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ І КОМУНІКАЦІЯ (4г.+3г.РМ)
|
|
2
|
Найважливіші відомості з синтаксису і пунктуації: словосполучення і речення, синтаксичні зв′язки в них. Класифікація речень за будовою. Стилістичні особливості простих і складних речень. Синтаксичні норми
|
|
3
|
Розвиток мовлення №1. Поняття комунікації як діяльності учасників спілкування з метою інформаційного обміну та взаємовпливу. Усне й писемне ділове спілкування. Дотримання ознак культури мовлення – важлива передумова ефективної комунікації
|
|
4
|
Особливості вживання в мовленні односкладних і двоскладних, поширених і непоширених, повних і неповних, ускладнених і неускладнених простих речень. Інтонування різних видів простих речень. Особливості вживання в мовленні різних видів складних речень. Інтонування різних видів складних речень. Синтаксичний аналіз
|
|
5
|
Розвиток мовлення №2. Переклад текстів різних стилів, типів, жанрів. Синхронний переклад текстів на професійну тематику, сприйманих слухом.
|
|
6
|
Розвиток мовлення №3. Усний стислий переказ на професійну тематику із творчим завданням.
|
|
7
|
Контрольна робота. Письмовий переказ із творчим завданням.
|
|
8
|
Контрольна робота №1 з мовної теми: «Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей з синтаксису, пунктуації , лінгвістики тексту і стилістики. Культура мовлення і комунікація» (тестові завдання). Контрольне читання мовчки.
|
|
Усний переказ
|
ПОГЛИБЛЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З СИНТАКСИСУ, ПУНКТУАЦІЇ, ЛІНГВІСТИКИ ТЕКСТУ І СТИЛІСТИКИ. КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ І КОМУНІКАЦІЯ (5г.+3г.РМ)
|
|
9
|
Основні пунктограми в простому і складному реченнях, у реченнях з прямою мовою та в діалозі. Пунктуаційний аналіз.
|
|
10
|
Розвиток мовлення №4. Складання і розігрування діалогів до запропонованих ситуацій на професійну тему. Способи цитування.
|
|
11
|
Контрольна робота. Письмовий твір.
|
|
12
|
Розвиток мовлення №5. Комунікація в професійній сфері. Особистість і комунікативна діяльність. Комунікабельність як риса характеру людини. Етика професійного спілкування. Переговори.
|
|
13
|
Розвиток мовлення №6. Відгук про телепередачу.
|
|
14
|
Контрольна робота. Диктант.
Розвиток мовлення №7. Читання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення. Оцінка використаних автором мовних засобів, аналіз структури тексту.
|
|
15
|
Текст як середовище функціонування мовних одиниць. Основні ознаки тексту: зв’язність, комунікативність, членованість, інформативність. Текст у професійному спілкуванні.Зміст і будова тексту. Складне синтаксичне ціле. Актуальне членування речення. Способи зв’язку речень у тексті.Класифікація текстів за сферою використання, метою, структурними особливостями. Види текстів у діловому, професійному мовленні. Тексти різних стилів, типів, жанрів мовлення. Основні види переробки тексту.
|
|
16
|
Контрольна робота №2 з мовної теми: «Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей з синтаксису, пунктуації , лінгвістики тексту і стилістики. Культура мовлення і комунікація»(тестові завдання).
Розвиток мовлення №8. Читання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення.
|
|
Усний твір
|
ОРФОГРАФІЧНО-ПУНКТУАЦІЙНИЙ ПРАКТИКУМ ( 3г.+4г.РМ)
|
|
17
|
Удосконалення правописної грамотності. Правильне використання в писемному мовленні під час відтворення і створення висловлювань відомих орфограм.
|
|
18
|
Розвиток мовлення №9. Модель вербальної комунікації: адресант (автор висловлювання),повідомлення, створене в певних умовах спілкування, адресат (той, кому адресоване повідомлення). Використання вербального й невербального коду (засобу передачі інформації) в комунікації. Міжкультурна комунікація і професійна діяльність. Універсальне й національне в міжкультурній комунікації. Символіка в міжмовній комунікації.
|
|
19
|
Розвиток мовлення №10. Твір на морально-етичну тему.
|
|
20
|
Розвиток мовлення №11. Ділові папери. Протокол. Витяг з протоколу.
|
|
21
|
Розвиток мовлення №12 .Ділові папери. Звіт про виконану роботу.
|
|
22
|
Правильне використання в писемному мовленні під час відтворення і створення висловлювань відомих пунктограм.
|
|
23
|
Контрольна робота №3 з мовної теми: «Орфографічно-пунктуаційний практикум» (тестові завдання). Контрольне аудіювання.
|
|
|
ОСНОВИ РИТОРИКИ (5г.+6г.РМ)
|
|
24
|
Риторика як наука й мистецтво: наука про переконливе, впливове, ефективне мовлення; мистецтво самореалізації мовної особистості.
|
|
25
|
Риторичні вимоги до мовця. Імідж оратора. Професійний імідж.
|
|
26
|
Розвиток мовлення №13.Підготовка промови: систематична підготовка і підготовка до конкретного виступу. Конспект публічного виступу.
|
|
27
|
Контрольна робота. Письмовий переказ із творчим завданням.
|
|
28
|
Розвиток мовлення №14. Вибір теми, цільова установка, характеристика аудиторії, добір матеріалу, його систематизація, відбір аргументів, виклад теми, контроль і корекція виступу, аналіз власної діяльності і поведінки аудиторії.
|
|
29
|
Розвиток мовлення №15. Виступ на семінарах, зборах, конференціях.
|
|
30
|
Розвиток мовлення №16. Конспектування висловлювання, що сприймаються на слух.
|
|
31
|
Контрольна робота. Диктант.
Розвиток мовлення №17. Оцінка використаних автором мовних засобів, аналіз структури тексту.
|
|
32
|
Розвиток мовлення №18. Полеміка у професійному спілкуванні. Полемічні прийоми: спростування помилкового твердження фактами, критика доказів опонента, атака запитаннями тощо. Етика полемічної майстерності.
|
|
33
|
Розвиток мовлення №19. Стаття.
|
|
34
|
Контрольна робота №4 з теми: «Основи риторики» (тестові завдання).
Розвиток мовлення №20. Аудіювання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення, записаних на різних носіях інформації. Визначення пізнавальної цінності прочитаного.
|
|
|