І семестр
|
Пор. №
|
Дата
|
Зміст програмного матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
1
|
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва.
|
|
Із пісенних скарбів
|
2
|
|
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейно-художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні.
ТЛ: суспільно-побутові пісні.
|
Вивчити напам'ять одну пісню (на вибір).
|
3
|
|
Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою».
ТЛ: пафос твору.
|
4
|
|
Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень. «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».
|
|
5
|
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Будова, ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос.
ТЛ: коломийки.
|
|
6
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання коломийок.
|
|
Про далекі минулі часи
|
7
|
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті.
ТЛ: історична повість.
|
|
8
|
|
Змалювання у повісті героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.
|
|
9
|
|
Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави.
|
|
10
|
|
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута і Тугара Вовка.
|
|
11
|
|
Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті.
|
|
12
|
|
Урок виразного читання. Виразне читання уривка з повісті «Захар Беркут».
|
|
13
|
|
Контрольна робота. Із пісенних скарбів, коломийки, Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання).
|
|
14
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персонали територіальної громади.
|
|
15
|
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»).
|
|
16
|
|
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).
ТЛ: балада, метаморфоза.
|
|
17
|
|
«Заповіт» («Як умру, то поховайте...») - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.ТЛ: ідея.
|
|
18
|
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція.
|
|
19
|
|
Родина Судаків. Геройство і лицарська відвага Павлуся.
|
|
20
|
|
Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
|
|
21
|
|
Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).
|
|
22
|
|
Контрольна робота. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський. (тестування).
|
|
23
|
|
Урок позакласного читання. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом».
|
|
24
|
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.
|
|
25
|
|
Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів.
|
|
26
|
|
Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.
|
|
27
|
|
Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору.
|
|
28
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Створення каліграм про природу.
|
|
29
|
|
Урок позакласного читання. Світ поезій Михайла Стельмаха.
|
|
30
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті "Гуси-лебеді летять"», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю "Гуси-лебеді летять")», «Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті "Гуси-лебеді летять"».
|
|
31
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади.
|
|
32
|
|
Повторення вивченого. Семестрове оцінювання.
|
|
II семестр
|
Ти знаєш, що ти - людина...
|
33
|
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника. Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіографічна основа твору.
|
|
34
|
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
|
35
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.
|
|
36
|
|
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.
|
|
37
|
|
Художні особливості твору. Мова персонажів як засіб характеристики їх. ТЛ: художня деталь.
|
|
38
|
|
Урок позакласного читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».
|
|
39
|
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.
|
|
40
|
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб - узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
|
|
41
|
|
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання у творі, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
42
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади.
|
|
43
|
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».
|
|
44
|
|
Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
|
|
45
|
|
Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне наповнення людини - її «крилатість», що проявляється індивідуально. Духовне багатство - найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»).
|
|
46
|
|
Контрольна робота. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костен ко (розгорнуті відповіді на запитання).
|
|
47
|
|
Василь Симоненко - «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів, романтичний пафос твору.
|
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір).
|
48
|
|
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти - людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».
|
49
|
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця поезій Ліни Костенко й Василя Симоненка.
|
|
50
|
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
|
|
51
|
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
|
|
52
|
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей і дорослих, аналіз їхніх учинків.
|
|
53
|
|
Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.
|
|
54
|
|
Урок позакласного читання. Степан Васильченко. «Приблуда».
|
|
55
|
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
|
|
56
|
|
Контрольна робота. Василь Симоненко, Марина Павленко, Любов Пономаренко (тестування).
|
|
Ми – українці
|
57
|
|
Україна періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів. Олег Ольжич - поет національного героїзму. Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив».
|
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір).
|
58
|
|
Проблема людської волі в поезії «Захочеш - і будеш...» (із циклу «Незнаному воякові»).
|
59
|
|
Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам.
|
60
|
|
Ідея оптимізму і життєлюбства в художньому слові. Поезії «Радість», «Пломінний день».
|
|
61
|
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача.
|
|
62
|
|
Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
|
|
63
|
|
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
|
|
64
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово).
|
|
65
|
|
Андрій Малишко. Відомий український поет, його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).
|
Вивчити
напам'ять одну поезію (на вибір).
|
66
|
|
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...».
|
67
|
|
Ліризм поезій Андрія Малишка. Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей у вірші «Вчителька».
|
68
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка».
|
|
69
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади.
|
|
70
|
|
Підсумковий урок-бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Семестрове та річне оцінювання.
|
|