Субота, 14.06.2025, 09:47

Васильєва Майя Петрівна


                                     Дивосвіт

Меню сайту
Фото дня Українські пісні
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Календарне планування » 9 клас

Календарне планування укр література 9 клас 2016
04.09.2016, 12:11
Календарно-тематичне  планування  уроків
  української літератури         9 клас

                   (70 год., 2 год. на тиждень)

 

I CЕМЕСТР

 

К-сть год.

Дата

Скор

Тема уроку

1

1

 

 

ВСТУП. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця. Ху­дожній твір — нова естетична дійсність, що «вбирає» свій час і є носієм загальнолюдських вартостей. Аналіз твору в історичному та есте­тичному контекстах. ТЛ: аналіз художнього твору, контекст, естетика.

2

1

 

 

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ  (6 год.)

Процес виникнення фольклору. Багатство і роз­маїття українського фольклору. Види родинно-побуто­вих пісень. Культ романтизованих почуттів, сентименталь­ний пафос, традиційна символіка. Родинно-побутові пісні. «Місяць на небі, зіронь­ки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько, вечір близенько», «В кінці греблі шум­лять верби». ТЛ: поглиблення знань з поетики народної пісні.

3

1

 

 

Родинно-побутові пісні. «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місяченьку», «Лугом іду, коня веду». 2 пісні напам

 

4

1

 

 

Українське весілля. Весілля — один із провідних жанрів родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля та їхній пісенний супровід. Весільні пісні: «До бо­ру, дружечки, до бору», «А брат сестрицю та й розплітає», «Розвий, сосно, сімсот квіток», «Ле­тять галочки у три рядочки», «Ой матінко, та не гай мене». Естетична специфіка весільної пісні як обрядової. Використання еле­ментів народної обрядовості у творах україн­ських письменників.

5

1

 

 

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть». Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад (леген­дарні, історичні, сімейні, любовні та ін.). ТЛ: балада.

   6

1

 

 

РМ № 1 (у). Виразне читання творів УНТ.

 

   7

1

 

 

ЛРК № 1. Усна народна творчість Донеччини.

 

8

1

 

 

Контрольна робота № 1  за темою «Роль і місце літератури в житті нації. Усна  народна творчість» (тести).

9

1

 

 

ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (13 год.)

Українська середньовічна література XI-XV ст. Розвиток писемності після хрещення Руси-України (988 р.) Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). Перекладна й оригінальна література.

10

2

 

 

Біблія (фрагменти).  Легенди про створення світу, про перших людей Адама і Єву, про потоп на землі, про Вавилонську вежу, про Мойсея. Десять заповідей.

 

11

 

 

 

Притча про блудного сина. Біблія — Святе письмо і збірки літературних пам'яток (Книга Бут­тя, Книга Псалмів, Пісня пісень). Біблійні книги в давній Україні: Псалтир (молитви), Євангелії (про Ісуса Христа), Апостол (про його учнів). Українські переклади Біблії. Використання біблійних тем, сюжетів, моти­вів, образів у світовій та українській літературах.   ТЛ: поглиблення поняття про притчу.

12

1

 

 

Оригінальна література княжої Руси-України. Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ» — історична книга і збір­ка епічних творів.

Виникнення Києво-Печер­ського монастиря. Києво-Печерський патерик як пам'ятка житійної літератури, місце його укладання, головні герої. Зміст оповідання про Прохора-чорноризця....

13

1

 

 

Українська література Ренесансу і бароко. Роль православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку україн­ської культури, зокрема книгодрукування. Перші друковані книги в Україні (Буквар — 1574, Апо­стол —1574, Біблія—1581). Іван Вишенський — мислитель, богослов, полеміст. ТЛ: Ренесанс, бароко.

14

1

 

 

Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Само­видця, Г. Грабянки, С. Величка). «Історія русів» (фрагменти) анонімного автора. Політична і культурна історія України, зобра­ження національного і релігійного гніту.

15

1

 

 

Поезія. Іван Величковський. Фігурні (курйозні) вірші (із рукописних книг «Зегар з полузегарком» і «Млеко»). Семен Климовський. «Їхав козак за Дунай». Зразок давньої любовної лірики. Світова слава пісні. ТЛ: фігурний (курйозний) вірш.

16

1

 

 

Драматургія. Час і місце побутування шкільної драми, її роль, виконавці. «Владимир» Ф. Прокоповича — зразок шкільної драми. Роль Києво-Могилянської академії в розвитку театрального мистецтва. Вертеп як вид лялькового театрального дійства. Автори і виконавці вертепу. Його євангельська, різдвяна й етнографічно-побутова основи. Відродження вертепної традиції в наш час. ТЛ: шкільна драма, вертеп.

17

3

 

 

Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. «Байки харківські» («Бджола та Шершень», «Собака і Вовк»). Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки харківські».

18

 

 

 

Григорій Сковорода «Сад божественних пісень»  («Всякому місту — звичай і права» напам + афоризми, «De libertate»). Біблійна основа творчості Г.Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродний труд». ТЛ: афоризм.

19

 

 

 

Контрольний твір № 1 «Давня українська література. Г. Сковорода»

20

1

 

 

НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА  (35 год.)

Суспільно-історичні обставини наприкінці XVIII ст. Духовне поневолення нації. Життя на­роду — предмет художнього зображення. Акту­альність фольклорної традиції. Розвиток фоль­клористики, етнографії. Основні художні напря­ми (класицизм, романтизм, початкові форми реа­лізму). Бурлескна стильова течія. Найвидатніші митці. Творчість І.Котляревського — новий етап у роз­витку національного самоусвідомлення. Драма­тург і театральний діяч.

21

3

 

 

Іван Котляревський «Енеїда». Історія створення поеми, джерела, жанр, зміст твору. ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія.

22

 

 

 

Композиція, сюжет, тематика, проблематика, ідея «Енеїди». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній. Уривок напам.

 

23

 

 

 

Позасюжетні елементи «Енеїди». «Енциклопедія народознавства». Образна система. Образ Енея. Бурлескний гумор, народна україн-ська мова. Утвердження народної моралі (картини пекла, раю) в дусі просвітительства.

24

1

 

 

Соціально-побутова драма «Наталка Полтав­ка» — перший твір нової української драматур­гії, її довготривале сценічне життя. Торжество народної етики. Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гід­ність, бореться за своє щастя. Роль і функція пісень у драмі. Значення творчості                   І. Котляревського.

25

1

 

 

РМ № 2 (п). Характеристика головного героя твору.

 

26

1

 

 

Контрольна робота № 2  за темою «Нова українська література.   Творчість        І. Котляревського» (відповіді на запитання).

 

27

2

 

 

Григорій Квітка-Основ'яненко. Батько української прози, один із перших у Євро­пі «творців людової повісті» (І. Франко). Гума­ністичний пафос, християнські ідеали, етногра­фічне тло творів.

28

 

 

 

«Маруся» — перша україно­мовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. Головні персонажі тво­ру — уособлення високих морально-етичних якостей простої людини. ТЛ: поняття про сентименталізм, реалізм.

29

1

 

 

Контрольний твір  № 2 «Нова українська література.   Творчість        І. Котляревського і Г. Квітки-Основ’яненка».

30

1

 

 

ПЧ № 1. Григорій Квітка-Основ'яненко «Сватання на Гончарівці»

 

II CЕМЕСТР

 

К-сть год.

Дата

Скор

Тема уроку

31

2

 

 

Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Поглиблення бачення розбіжності між ідеалом і дійсністю. Зв’язок із національним рухом. Українські поети-романтики: П.Гулак-Артемовський («Рибалка»), Є. Гребінка («Українська мелодія»). ТЛ: романтизм, елегія, романс.

32

 

 

 

Українські поети-романтики: В. Забіла («Соловей»), М. Петренко («Небо» напам). Роль «Руської трійці» у національному духовному відродженні. «Русалка Дністрова». М.Шашкевич — зачинатель нової української літератури на західних землях («Веснівка»). Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур.

 

33

2

 

 

Микола Гоголь. Життєпис письменника, літературна діяльність, її значення для української культури. Вираження глибин національного духу у творчості Гоголя. Український фольк­лор — джерело творів митця.

34

 

 

 

М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»: ро­мантична умовність оповідання, жанр, мо­ральні мотиви, ідея. Зв’язок з “нечистою силою” як метафора злодіяння.

35

 

36

2

 

 

Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні

Рання творчість Т. Шевченка. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Вісь неперервності історичного часу («До Основ'яненка», «На вічну пам'ять Котляревському», «Думка» («Нащо мені чорні брови»...). Балади Т.Шев­ченка: тривога за жіночу долю, умовність у баладі («Причинна», «Лілея»). ТЛ: поняття про лірику й ліро-епіку.

 

37

3

 

 

«Гайдамаки» (напам фрагм) Т. Шевченка: складність історичної долі українського народу, невідворотність його боротьби за визволення.

38

39

 

 

 

Повсталий народ як герой поеми. Одна з її головних ідей — “крила” особи у злитості її боротьби за щастя із боротьбою свого народу (образ Яреми). Необхідність перегорнути трагічну сторінку історії, по-сучасному оцінити минуле. Заклик до єднання слов’янських народів.

40

1

 

 

Контрольна робота № 3 «Творчість поетів-романтиків, М.Гоголя. Ранній період творчості Т. Шевченка» (тести).

41

1

 

 

Творчість Т. Шевченка періоду «Трьох літ».

 Глибокі роздуми поета про минуле і сучасне України («Чигрине, Чигрине...»). Пророчий заповіт нащадкам  «Як умру, то поховайте…» («Заповіт»).

42

1

 

 

“Стоїть в селі Суботові...” Художня оцінка діяльності Богдана Хмельницького (зокрема, так званого возз’єднання України з Росією 1654 р.).

43

1

 

 

Поема «Кавказ» - пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн.

44

2

 

 

Поема Т. Шевченка «Сон» («У всякого своя доля...») напам і сучасна поетові суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом “сну”, його роль для розширення можливостей поетичного зображення. Сатиричний пафос поеми. ТЛ:   алегорія,  гротеск.

45

 

 

 

Протистояння імперського режиму й віль­нодумної, національне свідомої особистості в поемі Т. Шевченка «Сон» («У всякого своя доля...»).

ТЛ: контраст, умовність.

46

47

2

 

 

“І мертвим, і живим, і ненарожденним...” (напам) Продовження теми “земляків” у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Бичування комплексу меншовартості. Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).

48

1

 

 

Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка. «На панщині пше­ницю жала...»,  «У нашім раї на землі...».

49

1

 

 

РМ № 3 (у). Роздуми над важкою жіночою долею за часів кріпацтва.

50

51

2

 

 

Еволюція жіночого образу в поезії Шевченка. Тема матері й сина. Творча інтерпретація поетом образу жінки і пієтет християнина. Різні типи втілення теми жіночої долі в поемах Т. Шевченка: романтичний («Кате­рина»), реалістично-побутовий («Наймич­ка»), символічно-узагальнений («Марія»).

52

1

 

 

Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання.
Вершинні зразки Шевченкової лірики. Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі (“Садок вишневий коло хати...”). Самотність і пошуки її долання. Підбиття підсумків чесно прожитого життя. «Росли укупочці, зросли...» Т.Шевченка — зразок інтимної лірики. Самотність і пошуки її долання у вірші «Доля» (напам). ТЛ: ліричний герой, медитативна лірика.

53

1

 

 

Духовна присутність Біблії в усій творчості Т. Шевченка.   Біблійні переспіви   поета («Ісаія. Глава 35»). Цикл “Давидові псалми”. ТЛ: псалми, гімн.

 

54

1

 

 

Світова велич українського поета. Огляд вивченої поетичної спадщини Т.Шевченка і його малярського доробку, прози, драматургії, міркувань із “Щоденника”. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історичний поступ України. Вшанування пам’яті поета.

55

1

 

 

РМ № 4 (п). Написання реферату «Світова велич українського поета».

 

56

1

 

 

Контрольний твір № 3. «Творчість Т.Шевченка»

 

57

6

 

 

Пантелеймон Куліш. Життєвий і творчий шлях письменника. Перший український професійний літературний критик, перекладач (Біблія, твори В.Шекспіра, Й. В. Ґете), автор підручників для школи, першого українського правопису “кулішівка”. Вплив на П. Куліша ідей європейського просвітництва: “Українець у Європі, європеєць в Україні”. Романтичний світогляд. Ентузіазм і жертовність П. Куліша у громадській та культурницькій роботі на шляху духовного відродження нації.

58

 

 

 

«Чорна рада» П. Куліша — перший україно­мовний історичний роман. Назва, історична основа, зміст роману. ТЛ: роман, історичний ро­ман.

 

59

 

 

 

Тематика, конфлікт, композиція, сюжет, мотиви роману П. Куліша «Чорна рада». Показ протистояння сил державотворення і руйнівництва.

 

60

 

 

61

 

 

 

Чоловік Божий — носій основної ідеї. Хутір — символ українського способу життя; Черевань — уособлення щасливого хутірського життя; Іван Шрам і Яким Сомко — носії ідеї державності України; Леся і Петро Шраменко — уособлення сімейної ідилії, як символу незнищенності українців, України; Кирило Тур — втілення запорозької вольниці та козацького лицарства.  Романтичний мотив дороги і його місце у творі. Оцінка роману Т. Шевченком.

 

62

 

 

 

Контрольна робота № 4 «Творчість П. Куліша» (тести, відповіді на запитання).

63

4

 

 

Марко Вовчок. Життя і творчість письмен­ниці. Премія Академії Франції за історичну повість “Маруся”. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г.К. Андерсена, А.Е.Брема). «Народні оповідання».

64

65

 

 

 

Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.  ТЛ: реалізм.

66

 

 

 

Контрольний  твір № 3 «Творчість Марка Вовчка».

 

67

1

 

 

ПЧ № 2 «Народні оповідання»   Марка   Вовчка. 

 

68

1

 

 

ЛРК № 2 . Проза.  

 

69

70

 

 

 

Урок-підсумок.  Проведення бесіди або диспуту про твори, що вивчалися упродовж року й найбільше запам’яталися.

 

 

 

 

 

 

             

 

Категорія: 9 клас | Додав: mayya
Переглядів: 840 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar