Субота, 14.06.2025, 07:04

Васильєва Майя Петрівна


                                     Дивосвіт

Меню сайту
Фото дня Українські пісні
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Календарне планування » Майстер

Майстер-клас
[ Викачати з сервера (66.3 Kb) ] 28.01.2016, 15:38

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання

Відділ української мови та літератури

 

 

 

 

 

 

КУРСОВИЙ ПРОЕКТ

 

 

Тема.  Інноваційні технології в розвитку творчих здібностей учнів

 

(Сучасний урок як ефективний шлях до формування

креативної компетентності учні)

 

 

ВИД РОБОТИ:     Майстер-клас

 

 

 

 

Проект розробила  Васильєва Майя  Петрівна

                               

 

Консультант проекту  _____________

                                 (ПІБ)

 

Рецензент  ______________________

         (ПІБ)

 

Керівник курсів ПК  Байдаченко Тетяна Сергіївна

 

 

 

Оцінка за проект: ___________________________________________________________________

 

Рекомендації: ___________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Факультет підвищення кваліфікації             

 

Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання

Відділ української мови та літератури

 

 

 

 

 

 

КУРСОВА РОБОТА

 

МАЙСТЕР-КЛАС

 

ТЕМА. Інноваційні технології в розвитку творчих здібностей учнів

 

 

                                                                                      Виконала

                                                  слухачка курсів

«Сучасний урок як ефективний шлях

                                                 до формування

                                                                                 креативної компетентності учнів»

                                                                   Васильєва Майя Петрівна

 

                                       Керівник

                                                   завідувач відділу

                                                                           української мови та літератури,

                                                                      Заслужений учитель України

                                                                        Байдаченко Тетяна Сергіївна

 

                                                                                  

 

 

 

 

Донецьк -2015

 

АНОТАЦІЯ

 

 

 

     Васильєва М.П. Інноваційні технології в розвитку творчих здібностей учнів: Курсова робота, майстер-клас – Донецьк,  Донецький облІППО, 2015.- 25 с.

      У даній роботі представлено  способи застосування інноваційних технологій у роботі з дітьми щодо виявлення та розвитку їх творчих здібностей під час заняття, тема якого -  «Фразеологізми. Вживання фразеологізмів у мовленні». Форма проведення – «Філологічний експрес».

     Продемонстровано  прийом творчого конструювання, який є ефективним у роботі з учнями щодо розвитку їх творчих здібностей. 

    Основні елементи технології, методи, які використано,  -  індукція, соціоконструкція, афішування.

     Особливу увагу приділено створенню ситуації успіху, адже  успіх у навчанні - це єдине джерело внутрішніх сил дитини, яке породжує енергію для подолання труднощів, бажання вчитися.

    Зацікавленість навчанням є лише там, де є натхнення , народжене від успіху – головне, що виділяється в роботі з дітьми щодо розвитку їх творчого потенціалу.

    Картки із завданнями, зразки виконання, додатки, бібліогр.: 10 наймен.

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 

 

Вступ  

5-7

Основна частина

Установчо-мотиваційна частина

Тренінг

 

8 - 9

Основна частина заняття. Робота з матеріалом

10 -14

Представлення результатів діяльності учасників майстер-класу – афішування

Заключна частина заняття

15-17

Висновок

18

Загальні висновки

17-22

Бібліографія

23-24

Додатки

25-37

Рецензія на роботу

38

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

 

 

Від учителя вимагається пластичність актора й художнє бачення скульптора, відповідальність хірурга й миттєва реакція льотчика, тренованість спортсмена й висока місія сіяча, справедлива суворість судді й душевність медичної сестри.

Ф.Н. Гоноболін

 Головне протиріччя сучасної системи освіти - це протиріччя між швидким темпом прирощення знань у сучасному світі й обмеженими можливостями їх засвоєння індивідом. Це протиріччя змушує педагогічну теорію перейти до нового ідеалу, що включає в себе особистісний підхід, фундаментальність освіти, творчий початок, сутнісний і акмеологічний підхід, професіоналізм, синтез культур, використання новітніх інформаційних технологій, - це розвиток здібностей на основі освіти й самоосвіти.

 Якщо учень оволодіє різноманітними інтелектуальними вміннями, він починає виявляти інтерес не лише до змісту матеріалу, але й до самого процесу пізнання. Йому подобатиметься аналізувати складні речення, вивчати історію слів, аналізувати літературні тексти, героїв твору тощо. Розвиваючись і вдосконалюючись, інтерес до знань переростає в потребу вдосконалення способів оволодіння навчальним матеріалом. Інтерес до знань і потреба в них - важливі ознаки розумового розвитку. Під впливом потреби в знаннях успішно формуються погляди учня, його ставлення до дійсності, виявляються творчі здібності дітей.

 У розвитку пізнавального інтересу на різних ступенях навчання доводиться йти різними шляхами. Велике значення в цьому має й пробудження інтересу до змісту матеріалу шляхом введення цікавих фактів, різноманітності проведення навчальних занять, введення нових видів

діяльності, елементів гри, змагань тощо. Велике значення в цьому має ставлення вчителя до діяльності дітей, вміння помітити навіть незначний успіх школяра в оволодінні знаннями. Пізнавальний інтерес, розвиваючись, може перейти в пізнавальну потребу.

Важливу роль при цьому відіграють особистісні якості вчителя, який повинен поєднувати риси вченого й артиста, а передусім - наукову ґрунтовність, ерудицію та емоційність. В основі діяльності вчителя - орієнтація не просто на засвоєння знань, а на способи мислення та діяльності, на розвиток пізнавальних сил та творчого потенціалу учнів. К. Ушинський зазначав: «Той, хто хоче розвивати в учневі мовні здібності, повинен розвивати в нього насамперед уміння мислити».

     Українська мова й література - навчальні дисципліни, що сприяють вихованню особистості, яка здатна вчитися і яка хоче вчитися, причому вчитися не заради процесу, а у співвідношенні зі своїми особистими значущими потребами.

Мета технологій розвивального навчання - виявлення й розвиток творчих здібностей, вони спрямовані на розвиток творчих якостей дитини (І. Волков, Г. Альтшуллер, І.Іванов).

 Надзвичайно ефективним для розвитку творчих здібностей учнів є проведення нестандартних уроків (занять), під час яких кожного з учнів залучено до того чи іншого виду творчої діяльності, причому обов’язково з урахуванням креативності дітей. Слід також відзначити ефективність інтеракцій, де колективна взаємодія учнів дає набагато вищі результати, ніж звичайний урок.

          У курсовій роботі представлено майстер-клас на тему   «Інноваційні    технології в розвитку творчих здібностей учнів», мета якого -

  ознайомити зі способами застосування інноваційних технологій в роботі з дітьми щодо виявлення та розвитку їх творчих здібностей. Використовується

прийом творчого конструювання, основні елементи технології, методи -  індукція, соціоконструкція, афішування.

 

План проведення майстер-класу:

  1. Виділення проблеми.
  2. Об’єднання  в групи для вирішення проблеми.
  3. Панель – актуалізація.
  4. Робота з матеріалом.
  5. Представлення результатів роботи.
  6. Рефлексія.

Нестандартні уроки - це неординарні підходи до викладання навчальних дисциплін. Мета їх проста: пожвавити нудне, захопити творчістю, зацікавити, бо інтерес - каталізатор усієї навчальної діяльності. Нестандартні уроки - це завжди свята, коли активними є всі учні, кожний має можливість опинитися в атмосфері успішності й клас стає творчим колективом. Ці уроки містять у собі всю розмаїтість форм і методів, особливо таких, як: проблемне навчання, пошукова діяльність, міжпредметні й внутрішньопредметні зв’язки тощо. Учні позбавляються напруження, пожвавлюється мислення, збуджується й підвищується інтерес до предмета в цілому.

 Виходячи з цього, головною метою у педагогічній діяльності є розвиток пізнавального інтересу до предмета, творчих здібностей учнів, вчасно помітити обдарованого учня, сформувати його як творчу особистість у творчій навчальній діяльності на основі розвитку відповідних здібностей. «Кожна ідея учня має право на існування, кожне його слово має бути почутим», кожен учень - особистість з індивідуальним способом мислення.

 

 

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

 

Майстер-клас   «Інноваційні технології в розвитку творчих здібностей учнів»

 

 

 

ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ

 

 

1. Установчо-мотиваційна частина

Підготовчо-організаційний етап: постановка цілей і завдань. Виділення проблеми.

 

     Основні елементи технології, метод -

     Індукція. Системоутворюючим елементом майстер-класу є проблемна ситуація - початок, мотивуючий творчу діяльність кожного. Це завдання навколо малюнків, слова, спогади - несподівані для учасників, загадкові та обов'язково особистісні. Питання має займати, хвилювати розум дослідника, бути в колі його інтересів; слід представити це невідоме, показати необхідність роботи з ним; визначити коло засобів, об'єктів, які дозволять почати роботу й через період незнання прийти до відкриття.

 

Вітання, вступне слово

 

      Учитель промовляє: «Доброго дня!  Я вітаю тих, хто…

в доброму гуморі,

в гарному настрої,

Прагне Аредові віки жити,

хто має Прометеїв дух,

хто мріє злетіти на Гелікон (гора в Греції,  місце знаходження муз),

хто тримає хвіст бубликом.

   Після кожної фрази учасники, які вважають, що фраза стосується їх, підводяться й виходять. Учитель та всі присутні аплодують  їм.  Групи займають свої місця.

 

  - Шановні колеги! До вашої уваги пропонується майстер-клас, мета якого є ознайомлення зі способами застосування інноваційних технологій в роботі з дітьми щодо виявлення та розвитку їх творчих здібностей.

    У  своєму майстер-класі я хочу продемонструвати прийом творчого конструювання, який, на мою думку, є ефективним для роботи з учнями щодо розвитку їх творчих здібностей.  Однією з умов в роботі з обдарованими дітьми є створення атмосфери доброзичливості та довіри, які спонукають у них потребу у творчому самовираженні.

    Важливим прийомом розвитку креативності у дітей є опора на почуття подиву, новизни, надзвичайна уважність, ненаситна цікавість.

  • Звертаюся до наших «учнів».

 

2. Тренінг «Подаруйте другу посмішку»

 

Як сонце посміхається привітно,

Як гріє променем своїм,

Даруйте посмішку сусідам,

Потисніть руку щиро їм.

 

 

3. Основна частина заняття. Робота з матеріалом

 

    Основні елементи технології, метод -

Соціоконструкція. Найважливіший елемент технології майстер-класу - групова робота.  Побудова, створення результату групою.   

 

  • Любі діти, ви вже помітили, що й в привітанні, й у назвах команд присутні стійкі вислови. Так, і саме тема нашого заняття «Фразеологізми. Вживання фразеологізмів у мовленні».

     Мета: поглибити знання про фразеологізми, визначити їх роль у мовленні, навчитися правильно використовувати стійкі вислови.

    Пропоную вам промчатися на «Філологічному експресі» і на кожній зупинці розв’язати завдання:

  1. Відгадай.
  2. Підбери.
  3. Намалюй.
  4. Склади.
  5. Дай відповідь.

Отже, рушаймо в путь дорогою фразеологізмів. Додаток1.

Фразеологізми – це стійкі сполучення слів, які за значенням дорівнюють одному слову (словосполученню).  Наприклад,

      тримати  хвіст бубликом  - бути впевненим в собі.

злетіти на Гелікон  - стати поетом;

мати Прометеїв дух – бути незламним, непохитним.

 

1 завдання. Поясніть  значення фразеологізмів.

Роздані картки (1) трьом групам.  Додаток 2.

Завдання диференційовані.

 

1 група.

Пекти раки – червоніти.                                  Ні пари з вуст – мовчати.

Лити сльози – плакати.                                 Брати вех (гору) – перемагати.

Накивати п’ятами – втікати.                         Випити гірку чашу – перетерпіти всі неприємності

 

2 група.

Авгієві стайні – запущені й забруднені місця, безлад.

Гордії вузол – складні обставини, заплутана справа.

Ахіллесова п’ята – слабке, вразливе місце.

Соломонове рішення – рішення мудрої людини.

Аріаднина нитка – дороговказ, спосіб виходу.

 

3 група.

Моцарт і Сальєрі – позначення двох протилежних людських характерів, один з яких є  втіленням благородства, другий – підступності та заздрості.

Пандорина скринька – вмістилище зла, неприємностей. Відкрити Пандорину скриньку – спричинити неприємностей.

Сцилла і Харибда – непереборні перешкоди.

Аредові віки жити – дуже довго жити.

 

Відгадайте, який фразеологізм зображено на малюнках. Картки 2. Додаток3.

 

  • Перше завдання виконано.

 

Учитель перевертає аркуш зі словом «відгадай» на дошці -

слово «Фразеологізм» - 1 елемент сенкану.

 

2 завдання. Підбери.

 

Роздано картки 3. Додаток 4.

Завдання диференційовані.

 

1 група. Добери до кожного з поданих фразеологізмів синонімічну пару.

2 група. Складіть антонімічні пари з поданих фразеологізмів.

3 група. Добери фразеологізм за етимологією.

 

Добери фразеологізм за етимологією.

  1.  Щось з виду величне, але по суті слабке, яке швидко руйнується.

Із біблійного оповідання про царя вавилонського Навуходоносора, який бачив уві сні величезного металевого істукана на глиняних ніжках – символ свого царювання, яке мало зруйнуватися.

  1. Те, що допомагає знайти вихід із важкого становища, дороговказ, порятунок.

Згідно з давньогрецьким міфом, у лабіринті на острові Крит жила жорстока потвора — Мінотавр, яка мала тіло людини й голову бика. Кожні дев’ять років жителі Афін віддавали йому в жертву сім юнаків і сім дівчат. Відважний Тезей був серед чотирнадцяти нещасних. Дочка критського царя Аріадна вподобала його та потай дала йому клубок ниток та гострий меч. Тезей прив’язав кінець рятувальної нитки біля входу в лабіринт і, розмотуючи клубок, пішов заплутаними ходами. Перемігши Мінотавра, він за допомогою чудової Аріадниної нитки знайшов шлях і вивів приречених.

  1.    Вмістилище зла, неприємностей.

           Від давньогрецького міфу про Пандору, згідно з яким колись жили люди, які не знали неприємностей, негараздів, хвороб та старості, поки Прометей не викрав у богів вогонь. За це розгніваний Зевс послав на землю красиву жінку Пандору. Вона отримала від Зевса скриньку. Незважаючи на

попередження не відкривати скриньку, Пандора,  яка була занадто допитлива, відкрила її. Усі негаразди розсипалися.

Довідка: колос на глиняних ногах, Аріаднина нитка, скринька Пандори.

 

Завдання виконано. Учитель перевертає аркуш зі словом «підбери» на дошці - слова «Влучні, стійкі» - 2 рядок сенкану.

 

3 завдання. Намалюй. Спробуйте зобразити в малюнку поданий фразеологізм. Додаток5.

 

1 група. Волосся стає дибом.

2 група. Літати у небі.

3 група. Дивитися крізь пальці.

 

Коментар учителя-майстра

     Творчість - це, перш за все вміння відмовитися від стереотипів мислення, тільки в тому випадку можна створити щось нове.

    «Ми виховуємо не для сьогодення, а для майбутнього. Тому у вихованні обдарованої дитини особливо важливо пробудити її творчі здібності й тим самим закласти наріжний камінь його життя, який, можливо стане одним з наріжних каменів кращого світу». (Еріка Ландау, психотерапевт)

    Завдання школи - підтримати дитину і розвинути її здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності були реалізовані.

    Сьогодні необхідно гармонійно поєднувати навчальну діяльність, в рамках якої формуються базові знання, вміння та навички, з діяльністю творчою. Зрозуміло, далеко не у всіх дітей є вміння складати, уявляти, придумувати. І, тим не менш, таланти кожної людини можна розвивати. Для їх розвитку необхідні стимули.

 

Презентація виконаних робіт

 

Завдання виконано.

Учитель перевертає аркуш зі словом «намалюй» на дошці -

 

слова «Характеризують, описують, навчають» - 3 рядок сенкану.

 

4 завдання. Асоціативний мультфільм.

Склади розповідь за ключовими словами. Додаток 6.

1, 2 група.

Учитель – клас – учні – вірш – тримати хвіст бубликом – задерти носа.

3 група.

    Клас – Микита – Дмитро – задирати носа – водити за носа – пожартувати –  сварка –  вчитель – покарані – зарубати на носі.

 

Коментар учителя-майстра

 

    Особливе місце в системі творчого розвитку займає твір. Саме твір - вища форма прояву творчих здібностей. Твори вдосконалюють мову, збільшують словниковий запас, розвивають фантазію, уяву. Пропоную наступні види творів: твори нетрадиційного змісту: «Твір-сон», «Замітка в стінгазету», «Лист кумиру», «Побажання  улюбленому літературному герою», «Твір-фантазія», «Лист у майбутнє» тощо. Поступово завдання ускладнюються.

 

 

 

 

 

 

4. Представлення результатів діяльності учасників майстер-класу – афішування

 

      Учитель увійшов до класу. Усі учні приготувалися до уроку, повторювали вірш. Івась тримав хвіст бубликом: добре вивчив того віршика. І після того, як отримав за нього 12 балів, задер носа.

 

    У нашому класі є Микита й Дмитро. Микита любить задирати носа. Дмитро любить водити всіх за носа. Якось раз Микита почав задирати ніс, і Дмитро вирішив пожартувати над ним. Між хлопчиками спалахнула сварка. Раптом до

 

класу ввійшла вчителька. Хлопчики були покарані. Після цього випадку Микита й Дмитро зарубали собі на носі, що задирати носа й водити людей за ніс - погано.

 

Завдання виконано.

Учитель перевертає аркуш зі словом «склади» на дошці -

речення  «Робить наше мовлення образним» - 4  рядок сенкану.

 

5.Заключна частина заняття

 

Останнє, 5 завдання. Дай відповідь на запитання.

 

  • Фразеологізми - чудові перлини народної мудрості. А в  яких стилях мовлення доречно їх вживати?

Відповідь учня (Художньому, розмовному, публіцистичному).

 

 

 

  • Останнє завдання виконано. Маємо право  відкрити останній рядок. Учитель перевертає аркуш зі словом «дай відповідь» на дошці - слово «Мудрість» - 5 рядок сенкану.

 

  • Перед вашими очима – сенкан.

 

Пояснення вчителя

 

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.

 Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

 1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).

 2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники).

 3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно,  це дієслова).

 4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

 5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

 

  • Ми маємо:

 

  •  

Влучні, стійкі

Характеризують, описують,  навчають

Роблять наше мовлення образним

  •  

 

 

  • Пропоную і вам спробувати створити сенкан на тему «Життя».

 

Творча індивідуальна робота учнів.

Демонстрація  робіт учнів. Обмін враженнями. Варіант учителя.

 

  •  

Багатостороннє, бурхливе

Виховує,розвиває, навчає

Дає змогу реалізувати себе

  •  

 

  • Я бажаю вам насиченого, цікавого, багатостороннього життя. І нехай життя дає вам можливість розвивати творчі здібності,  реалізувати себе. На все добре. Дякую за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

 

 

 

Описаний прийом дає учням нові стимули для учіння і самовиховання — ті, що приховані в самому процесі та його результатах, змушує відчути насолоду від процесу формування самого себе, адже отримувати перемогу над собою — одне з найсильніших переживань у житті. Реалізовуючи даний прийом, керуюсь думкою І.Підласого: «Зацікавленість навчанням є лише там, де є натхнення , народжене від успіху».

На моєму уроці «Фразеологізми»  учні набували й життєвих компетенцій.

 

Учитель-майстер демонструє на екрані світлини з фрагментами уроку

 

              Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

 

 

 

Проблема розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури є актуальною в наш час, оскільки, на мою думку, головним протиріччям сучасної системи освіти є протиріччя між швидким темпом прирощення знань у теперішньому світі й обмеженими можливостями їх засвоєння індивідом, що змушує педагогічну теорію перейти до нового ідеалу - максимальному розвитку здібностей людини. Тому найголовніше в інноваційному навчанні - розвиток творчих здібностей на основі освіти й самоосвіти.

Першим кроком до досягнення мети є пробудження інтересу, каталізатора навчальної діяльності. У роботі вказані різноманітні шляхи, способи, як зацікавити учнів навчальним матеріалом, предметом. Розвиваючись і вдосконалюючись, інтерес до. знань переростає в пізнавальну потребу, а під впливом потреби в знаннях успішно формуються погляди учнів, виявляються творчі здібності дітей.

Спеціальною формою пізнавальної діяльності є інтерактивне навчання, що розвиває цілу низку індивідуальних творчих здібностей. Надзвичайно ефективним для розвитку творчих здібностей учнів є проведення нестандартних уроків, під час яких проявляються також і артистизм школярів, неординарність їхнього мислення.

Нестандартні уроки - це неординарні підходи до викладання навчальних дисциплін, мета яких - пожвавити нудне, захопити творчістю, зацікавити, пробудити інтерес до предмета в цілому.

Характеризуючи методи та прийоми творчої роботи, можна відзначити такі принципи, як: 

- методи та прийоми, використані на одному уроці, необхідно поступово ускладнювати (від активних методів взаємодії вчителя та учнів до

інтерактивних; від завдань, розв’язання яких вимагає критичного, евристичного мислення – до таких, що потребують ейдетичного, креативного);

 

- творчі завдання, що пропонує учитель, мають бути варіативними;

     Наявність вибору дає можливість учневі найповніше реалізувати здібності, відчути задоволення від роботи, а отже, відчути себе в ситуації успіху.

 

- широке використання творчого продукту учнів попередніх класів  та даного класу з навчально-виховною метою (виставки творчих робіт, загадування авторських загадок учнів, демонстрація одиничних малюнків чи колажів, використання віршів дітей на уроках, інсценізації школярами літературних творів тощо);

 

- диференційовані домашні завдання: стандартні та творчі. Учень виконує одне із завдань на вибір. Але слід зазначати дітям, що й до першого з них можливий творчий, оригінальний підхід. У разі вияву такого підходу учень отримує творчий бал;

 

-  захист та обговорення творчого продукту, оскільки це сприяє формуванню емоційно-ціннісної сфери.

Кожен із нас свідомо чи підсвідомо потребує визнання. Навіть якщо людина досягає значних результатів, переживання успіху на самоті не є повним і не дає стільки позитивних емоцій, як визнання цінності її здобутків оточуючими. Воно може виражатись у погляді, слові, жесті, причому важливо – як учителя, так і однокласників.

Педагог може виразити своє захоплення за допомогою оцінок, заохочення дитини до подальшої діяльності, акцентування уваги на певному успіху при всьому колективі учнів або навіть у присутності інших учителів та батьків.

Учні визнають успіхи однокласника, рецензуючи його виступи, творчі здобутки, а також наслідуючи певні його ідеї, вдосконалюючи їх у процесі власної самоосвітньої чи творчої діяльності.

При диференційованому завданні відзначення робіт відбувається в різних «номінаціях»: «Найповніше розкрите стандартне завдання», «Найцікавіша думка в роботі»,  «Найоригінальніша творча робота», Найкраще оформлення роботи» .

Це дає можливість дати відчути успіх дітям із різним рівнем розвитку здібностей.

На всіх етапах діяльності учитель здійснює моніторинг.

Крім широко використовуваних (анкетування, спостереження, психологічні методики дослідження, бесіди з учнями, батьками, класним керівником), є метод кількісного та якісного аналізу творчого продукту, а також аналіз процесу творчої діяльності.

Кількісний аналіз творчого продукту дає можливість простежити динаміку рівня залученості школярів до творчого процесу, а також рівня мотивації до самовираження.

   Якісний аналіз творчого продукту демонструє рівень сформованості творчого мислення. При аналізі враховуються такі критерії, як-от:

асоціативність мислення;

ступінь розуміння базових етичних явищ та їх відображення у творчості;

гнучкість мислення, інтеграція знань з інших навчальних дисциплін;

абстрактність мислення;

опора на соціальний досвід;

      здатність до продукування нових ідей.

   Аналіз процесу творчої діяльності дозволяє визначити рівень сформованості поведінкових навичок. Досліджуючи процес, учитель звертає увагу на:

взаємодію учнів, ефективність комунікації в процесі творчої діяльності;

активність в оволодінні знаннями та в саморозвитку;

 

толерантність при організації групової роботи;

адекватність поведінки дитини в ситуації успіху.

 

  Важливе місце в розвитку творчих здібностей учнів посідає позакласна робота, робота з обдарованими дітьми.

    Таким чином, головною метою у педагогічній діяльності є розвиток пізнавального інтересу до предмета, творчих здібностей учнів, вчасно помітити обдарованого учня й сформувати його як творчу особистість у творчій навчальній діяльності на основі відповідних здібностей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

 

Характеристика

джерела

Джерело

 

Монографії (1–3 авт.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Багатотомні

видання

 

 

 

 

 

 

Стаття у журналі

 

 

 

Інтернет-ресурси

 

Альтшуллер Г.С. Алгоритм изобретения. - М.: Моск. рабочий, 1973. - 296 с.

 

Зазюк І.А. Педагогічна майстерність. - К., 1997. – 220 с.

 

Ушинский К.Д. О пользе педагогической литературы / К.Д. Ушинский. - М.: Педагогика, 1996.

 

Хуторской А.В. Развитие одарённости школьников: Методика продуктивного обучения - М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. - 320 с.

 

Мосіященко В.А., Задорожна Л.В., Курак О.І.

Ушинський про виховання / Історія педагогіки, с.79-92.

 

Інтерактивні технології навчання: теорія, досвід: Методичний посібник. / Авт.-уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. – 2007.

 

 

Сухомлинський В.О.Вибрані твори: В 5 т. – К.:

Рад. Шк., 1976. – Т.1. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Духовний світ школяра. Методика виховання колективу.– 653 с.

 

Сухомлинський В.О. Розмова з молодим директором: Вибрані твори в 5-ти томах. – К.: Радянська школа, 1977.

 

 

Рідна мова в педагогічній системі Ушинського.Початкова школа. - 2002, №4, с.75-76, Початкова школа. - 2002, №3. с.74-76.

 

Хуторской А.В. Педагогическаяинноватика – рычагобразованияhttp://eidos.ru/journal/2005/ 0910-19.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ (не вмістилися!!!!!!!!)

 

Додаток 1. «Станції» філологічного експресу

 

Зворотній бік аркушів

 

Пояснення вчителя

    

Назви команд

 

Мріємо злетіти на Гелікон

Тримаємо хвіст бубликом

Маємо Прометеїв дух

 

Додаток 2

Поясніть значення фразеологізмів

 

 

Додаток 3

Відгадати, який фразеологізм зображено на малюнках

 

 

Додаток 4

Завдання для 1 групи: доберіть синонімічну пару

Завдання для 2 групи: доберіть антонімічну пару

Завдання для 3 групи: доберіть фразеологізм за етимологією

 

 

Додаток 5

Спробуйте зобразити в малюнку поданий фразеологізм

Волосся стає дибом

Дивитися крізь пальці

Літати в небі

 

 

Додаток 6

Асоціативний мультфільм: складіть розповідь за ключовими словами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рецензія

на курсову роботу Васильєвої  М.П.

 

      Тема роботи  –  Інноваційні технології в розвитку творчих здібностей учнів.

      Курсова робота  складається зі вступу, змісту, основної частини, висновків, бібліографії, додатків.

Робота та її зміст відповідає завданню. Сформульовані мета: ознайомити зі способами застосування інноваційних технологій в роботі з дітьми щодо виявлення та розвитку їх творчих здібностей.  

Доведена актуальність теми. Головною метою у педагогічній діяльності є розвиток пізнавального інтересу до предмета, творчих здібностей учнів, вчасно помітити обдарованого учня, сформувати його як творчу особистість у творчій навчальній діяльності на основі розвитку відповідних здібностей.

     Описано прийом, технології, методи, що вживає вчитель. Чітко розписаний алгоритм дій вчителя під час проведення майстер-класу.

     Роботі притаманна новизна та оригінальність, індивідуальний підхід та самостійність.

     Майстер-клас пройшов успішно апробацію в рамках школи. Заняття проведено в формі філологічного експресу: п’ять зупинок з цікавими різноманітними завданнями, що дійсно відповідають головній меті, матеріал цікавий. Завдання поступово ускладнювались, інтерес аудиторії до матеріалу зростав. Учитель володіє педагогічною технікою.

       У цілому, курсова робота відповідає вимогам і заслуговує оцінку «відмінно».

    Тема, розкрита в роботі, є актуальною при вивченні української мови та літератури  і може використовуватись на уроках з метою підвищення інтересу до предмету.

                         Заступник директора з науково-методичної роботи,

                         вчитель вищої категорії, старший учитель                     А.С.Шарафон

Категорія: Майстер | Додав: mayya
Переглядів: 597 | Завантажень: 11 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar