Субота, 14.06.2025, 07:59

Васильєва Майя Петрівна


                                     Дивосвіт

Меню сайту
Фото дня Українські пісні
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Контрольні роботи » 5 клас

Лексикологія
[ Викачати з сервера (19.4 Kb) ] 28.01.2016, 16:51

                                Контрольна робота з теми «Лексикологія»

                                                              І       варіант

  • Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відпо­віді.
  1. Позначте рядок з реченням, у якому неправильно вжито слово неділя.

А   У неділю рано зілля копала (Народна пісня);

Б   Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський);

В   Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (З розмови);

Г   У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини (І. Нечуй- Левицький).

  1. Позначте рядок, у якому всі прикметники — означення вжиті в переносному значенні:

А  солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б  білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В  гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;

Г  теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

  1. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

А  височина, вершина, високий, височінь;

Б  мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

В  слово, словник, словотвір, словниковий;

Г  мовити, говорити, кричати, слухати.

  1. Позначте пару слів, що є антонімами:

А  велетень, гігант;        Б  мужній, сміливий;

В  велетень, силач;         Г  велетень, карлик.

5.Позначте рядок, у якому словосполучення є омонімами:

А    крило літака — крило лелеки;

Б    моторний хлопець — моторний цех;

В   палаючий степ — палаюче сонце;

Г   радісний погляд — сумний настрій.

6.Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А абрикос, балет, голос, доля;

Б азбука, бігти, говорити, дивуватися; _

В голова, дружина, міст, пілот;

Г артист, кипіти, важкий, гарячий.

7.Позначте рядок, у якому синоніми мають стилістичне забарв­лення:

А стародавній, давній, колишній, старовинний;

Б сміятися, реготати, хихикати, скалити зуби;

В великий, чималий, немалий, здоровенний;

Г грубий, нечемний, неввічливий, некультурний.

8.У реченні «Лице в Орисі було оригінальне: зверху широке, внизу вузьке» (І. Нечуй-Левицький) виділені лексичні одиниці є:

А  омонімами;              Б синонімами;

В  антонімами;             Г спільнокореневими.

  

  • Завдання 9 має на меті встановлення відповідності між ряд­ками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відпо­відник, позначений буквою.

9.Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.

  1. Холодно, спекотно
  2. лише, тільки
  3. мати (іменник), мати (дієслово)
  4. дамоклів меч, ахіллесова п’ята

 

А омоніми      Б антоніми     В синоніми     Г діалектизми       Д фразеологізми

                            

                         Контрольна робота з теми «Лексикологія»

 

                                                                      ІІ варіант

  • Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відпо­віді.

1.Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях ужиті тільки в прямому значенні:      *

А Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;

Б рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;

В усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;

Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.

2.Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:

А Лагідний, дивний, сумирний;

Б безмежний, безкрайній, безконечний;

В дбайливий, старанний, жагучий;

Г цікавий, привабливий, привітний.

3.Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно:

А Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розум­ний;

Б гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;

В боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;

Г заснути — прокинутись, добро — підлість; відкрити — закрити.

4.Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами слова старан­ний:

А Ретельний, дбайливий, сумлінний, пильний;

Б поважний, серйозний, солідний, статечний;

В лагідний, тихий, смирний, сумирний;

Г запопадливий, добросовісний, працьовитий, уважний.

5.Укажіть рядок, у якому прислів’я містить синонім та антонім:

А Хто ошпарився на молоці, той і на веду дме.

Б Добре роби — добре й буде!

В Багатому щастя, а вбогому трясця.

Г Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють.

6.Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є омонімічними:

А Вода з ключа — журавлиний ключ — ключ від дверей;

Б співає завірюха — співає дівчина — співає сопілка;

В вити гніздо — вити на місяць — вити вовком;

Г накреслити коло — знаходиться коло хати — велике коло.

7.Укажіть рядок, у якому синонімічною є пара слів:

А спати — відпочивати;     Б летіти — йти;

В квіти — троянди;  Г самостійний — незалежний.

8.Омоніми — це слова, що:

А мають однакову форму, але різне значення;

Б близькі за значенням, але різні за формою;

В протилежні за значенням;

Г вживають мешканці певного регіону.

  • Завдання 9 має на меті встановлення відповідності між ряд­ками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відпо­відник, позначений буквою.

Доберіть до слів першої колонки антоніми з другої колонки.

  1. мовчати;        А         прощатися;
  2. виглянути;    Б          сховатися;
  3. вітатися;        В         галасувати;
  4. нападати        Г         заглянути.

                                    Д        захищати

 

Категорія: 5 клас | Додав: mayya
Переглядів: 2673 | Завантажень: 34 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar