Лексикологія Варіант 1
- Наука, яка вивчає лексичний склад мови, називається:
а) морфологією;
б) синтаксисом;
в) словотвором;
г) лексикологією.
- Тлумачний словник — це словник, який пояснює:
а) граматичне значення слова;
б) написання слова;
в) лексичне значення слова;
г) походження слова.
3.Уживання слова в невластивому йому значенні — це:
а) граматична помилка;
б) стилістична помилка;
в) лексична помилка;
г) змістова помилка.
4. У яких стилях мовлення використовуються діалектні слова?
а) У всіх стилях;
б) у науковому та діловому;
в) у розмовному та художньому;
г) у публіцистичному та конфесійному.
5. Позначте рядок, у якому всі сполучення записано неправильно:
а) приймати участь, самий вигідний проект, говорити на рідній мові;
б)залучити до роботи, до ваших послуг, працював на посаді;
в)оволодіти мовою, заснований професором, характерний учню;
г)підручник з географії, подякувати батькам, йти вулицею.
6.Запишіть п’ять історизмів.
7. Запишіть п’ять запозичених слів.
8. Запишіть п’ять загальновживаних слів.
9.Запишіть три діалектних слова.
10.Поясніть значення фразеологізмів. Чаша терпіння переповнилася, ні пари з уст, звестися до нитки, брати верх, виносити сміття з хати, дивитися крізь пальці.
11.З’єднайте іншомовні слова з їх українськими відповідниками.
1.Імідж 2.Толерантність 3.Консенсус 4. Дезертир
А. Зрадник, утікач. Б.Згода В.Образ Г.Терпимість
12.Запишіть українські відповідники російським фразеологізмам.
Какова яблоня, таковы и яблочки. Лес рубят – щепки летят. Ни к селу, ни к городу. На всяк роток не накинешь платок.
Лексикологія Варіант 2
1.У якому словнику пояснюється значення слів?
а) Етимологічному;
б) тлумачному;
в) орфографічному;
г) фразеологічному?
2.Неологізми — це:
а) нові слова;
б) застарілі слова;
в) слова, близькі за значенням;
г) слова, протилежні за значенням.
3.Позначте речення, яке потребує редагування.
а) Дозвольте оголосити порядок денний.
б) Прошу внести пропозицію до протоколу.
в) Хочу подякувати учасників круглого столу.
г) Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.
4.Виділіть рядок, у якому всі слова — загальновживані.
а) Яблуня, жито, черевики, добрий, воля;
б) характер, горобець, земля, підмет, сестра;
в) доля, писати, квас, чепіга, педрада;
г) один, жати, стіна, електрика, азот.
5.Виділіть рядок, у якому словосполучення належать
до офіційно-ділової лексики.
а) Зазнати щастя, про людське око, згідно з графіком;
б) подати заяву, відповідно до наказу, зробити висновки;
в) взяти участь, писати грамотно, пристосуватися до обставин;
г) коритися долі, перемагати в змаганні, узяти відпустку.
6.Складіть речення, уживши професійний термін.
7. Наведіть п’ять прикладів застарілих слів.
8. Запишіть п’ять слів іншомовного походження.
9.Наведіть п’ять прикладів діалектних слів.
10.Поясніть значення фразеологізмів. Пекти раки, п’яте колесо до воза, лити сльози, випити гірку чашу, звестися до нитки.
11.З’єднайте іншомовні слова з їх українськими відповідниками.
1.Імідж 2.Толерантність 3.Консенсус 4. Дезертир
А. Зрадник, утікач. Б.Згода В.Образ Г.Терпимість
12.Запишіть українські відповідники російським фразеологізмам.
Каков привет, такой ответ. На вкус и цвет товарища нет. Насильно мил не будешь. Не суди, а на себя гляди.
|